Bestellen

Plaats de gewenste materialen in uw digitale winkelmandje via de gele knop. Als u de bestelling plaatst met uw account gaat dit nog sneller omdat we u al kennen. Alle orders die u maakt worden bewaard, zo kunt u eerder gemaakte orders eenvoudig nogmaals bestellen. Wij controleren alle internetorders en zullen contact met u opnemen indien er een wijziging is of vraag vanuit onze kant.

Zodra u een bestelling heeft geplaatst in onze webshop controleren wij de beschikbaarheid van de materialen. Daarna ontvangt u van ons per mail een orderbevestiging. Wanneer u per mail bevestigd dat de orderbevestiging akkoord is, dan is vanaf dat moment de bestelling definitief. Wilt u liever een offerte aanvragen geef dit dan aan bij uw bestelling. 

Wanneer er materialen onverhoopt niet beschikbaar zijn, zullen we contact opnemen en u een alternatief aanbieden.

Wijzigingen van de bestelling kunnen tot 2 werkdagen voor de dag van levering telefonisch of per mail aan ons worden doorgegeven.

U kunt uw bestelling tot 8 dagen voor de dag van levering kosteloos annuleren, daarna worden er annuleringskosten in rekening gebracht. In geval van tussentijdse annulering bent u de volgende vergoeding verschuldigd;

  • 10 % van het orderbedrag als u 7 tot en met 4 dagen voor levering annuleert.
  • 50 % van het orderbedrag als u 3 tot 1 dag(en) voor levering annuleert.
  • 100 % van het orderbedrag als u op de dag van levering annuleert.

Als u een account heeft aangemaakt kunt u een verlanglijst maken. U plaatst een artikel op uw verlanglijst door bij het artikel op het hartje te klikken. In uw account kunt u de verlanglijst op elk moment bekijken. Het verlanglijstje kunt u ook delen met collega’s, familie en vrienden. Door het verlanglijstje te delen kunt u met elkaar controleren of u niets bent vergeten.  

Jazeker, in onze showroom aan de Koenraad van Zwabenstraat 34 in Rotterdam kunt u materialen bezichtigen. Voor bezichtigingen kunt u het beste een afspraak met ons maken via 010-4824261 of info@dbverhuur.nl 

Ja, u kunt vrijblijvend een offerte aanvragen. Wij controleren of op de door u aangegeven data alle artikelen beschikbaar zijn en sturen u een offerte.

De artikelen worden pas voor u gereserveerd nadat u de offerte schriftelijk (per mail) heeft goedgekeurd. U ontvangt dan ook van ons een opdrachtbevestiging.

Ja, u kunt artikelen zoals bestek, glazen en servies alleen per verpakkingseenheid huren.

Ja, u kunt bij het plaatsen van uw bestelling aangeven dat u de materialen door ons wilt laten reinigen. Wanneer u aanvinkt de materialen door ons te willen laten reinigen ziet gelijk de hoogte van de reinigingskosten en op welke materialen de reinigingskosten van toepassing zijn. Alle materialen waarover geen reinigingskosten wordt berekend moeten schoon worden ingeleverd. Als de ingeleverde materialen niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, berekenen wij een toeslag voor de extra reinigingskosten of kosten voor drogen of schade door vocht. Reinigingskosten van overige materialen wordt op nacalculatie aan u doorberekend als deze vuil worden ingeleverd.

De vuile materialen zoals bestek, glazen, servies en apparatuur dient u veegschoon en ontdaan van etens- en andere resten, gesorteerd en in de bijpassende krat in te leveren.

De door u gebruikte materialen worden (nadat we ze hebben opgehaald en getransporteerd vanaf uw locatie) in ons magazijn nagekeken en gecontroleerd. 

Schade en vermissing van materialen die bij controle worden vastgesteld zijn bindend voor u. 

U bent verplicht alle schade aan de gehuurde materialen aan ons te vergoeden, bovenop de overeengekomen huurprijs. Bij vermissing van materialen bent u verplicht de aanschafwaarde aan ons te vergoeden. Tot 14 dagen na afloop van de huurtermijn worden alsnog ingeleverde materialen gecrediteerd. Na 14 dagen na afloop van de huurtermijn worden alsnog ingeleverde materialen niet meer gecrediteerd.

Van veel huurmaterialen zijn handleidingen beschikbaar. De handleidingen kunt u vinden onder downloads en bij het artikel in de webshop.

Gedurende de hele huurperiode bent u voor de materialen aansprakelijk. Daarnaast bent u ook aansprakelijk voor alle schade die door u is geleden, veroorzaakt door of met onze materialen. U vrijwaart ons voor eisen van derden op grond van schade in verband met onze goederen.

Tijdens onze openingstijden zijn wij telefonisch bereikbaar op 010-4824261.
Buiten openingstijd kunt u onze voicemail inspreken of een email sturen naar info@dbverhuur.nl. De email en voicemail worden buiten openingstijd regelmatig door ons gecontroleerd.

Betalen

De prijzen van huurmaterialen gelden per stuk per dag en exclusief btw, transport- en schoonmaakkosten. Indien materialen langer dan 1 dag worden gehuurd geldt vanaf dag 2 een speciaal tarief (op aanvraag).   

Wanneer u in het weekend materialen huurt kunt u deze op zaterdag (tussen 8:00 en 13:00 uur) ophalen en maandag terugbrengen, u betaalt dan ook 1 huurdag.  

Afhankelijk van de klantgeschiedenis en totale huurwaarde betaalt u een waarborgsom. Mits alles in orde is betalen wij u de waarborgsom na afloop van de huurtermijn binnen 7 dagen terug.

Bezorgen en ophalen

Ja, u kunt een uw bestelling tijdens openingstijden ophalen en terugbrengen. Een krat of bak die bij de materialen hoort, neemt u mee, zodat u die kunt gebruiken om schade aan en slijtage van de materialen te voorkomen. De materialen moeten in dezelfde staat worden teruggebracht als waarin u ze bij ontvangst heeft meegekregen.

Apparatuur die u bij ons huurt moet altijd staand worden vervoerd.

Voor het te laat terugbrengen van de materialen worden extra huurdagen in rekening gebracht.

Het laten bezorgen en ophalen van een bestelling is mogelijk wanneer de omvang van de bestelling minimaal € 100,00 excl. btw bedraagt.

Ja, voor het laten bezorgen en ophalen van uw bestelling worden transportkosten in rekening gebracht. De transportkosten worden berekend op basis van het volume en postcode van het afleveradres. Wanneer u online een bestelling plaatst en de postcode van de afleverlocatie invoert kunt u de transportkosten berekenen. 

De bestelling zal tijdens onze openingstijden worden afgeleverd. Via uw account kunt u bij de bestelling uw voorkeur opgeven voor levering in de ochtend of middag.

Ja, in uitzonderlijke gevallen is dat mogelijk. Houdt u wel rekening met extra kosten in verband met weekend tarief.

Ja, de bestelling wordt op rolcontainers en in bakken afgeleverd. De karren en bakken (emballage) blijven altijd achter op locatie. Hiermee kunt u de materialen op locatie gemakkelijk verplaatsen. Op de ophaaldag verwachten wij dat de bestelling vanaf 8:00 uur of op een afgesproken tijdstip gesorteerd, opgestapeld en op onze karren op de begane grond klaarstaat.

Nee, wij bezorgen de bestelling alleen op de begane grond en tot achter de eerste deur. Als de bestelling (inclusief de bijbehorende transportkarren) niet door de deur passen, leveren we voor de deur af. U bent verantwoordelijk voor een goed bereikbare laad- en losplaats.
De aanrijdroute en locatie moeten zich bevinden op een verharde ondergrond.
Aanvullende werkzaamheden worden per uur op nacalculatie aan u doorberekend. 

De bestelling moet op de ophaaldag vanaf 8:00 uur of op een afgesproken tijdstip gesorteerd, geordend en opgestapeld op de bijbehorende transportkarren en op de begane grond klaarstaan.

Bij aflevering wordt de bestelling door u en de chauffeur samen nagekeken en geteld. Indien er iets niet klopt wordt daar door de chauffeur op de afleverbon een notitie van gemaakt en samen met u gekeken welke oplossing kan worden geboden.